vineri, 16 ianuarie 2015

Întâlnire transnațională la Arad

Prima întâlnire a profesorilor din școlile partenere în proiect a avut loc la Arad, în perioada 11-17 ianuarie 2015.
Echipa reunește profesori de engleză, geografie, istorie, franceză, informatică, dans, limba română, contabilitate, marketing.
În prima zi, i-am întâmpinat pe oaspeții noștri românește, cu pâine și sare.



Pentru început le-am arătat colegilor școala noastră. Cu această ocazia am făcut un schimb util de impresii privind modul în care ne desfășurăm activitatea.



Am avut prilejul să aflăm mai multe despre țările implicate în proiect, despre școlile partenere și despre sistemele educaționale din Lituania, Portugalia și Turcia iar noi le-am împărtășit informațiile similare despre România, Colegiul Economic Arad, respectiv sistemul educațional din România.
Am avut plăcerea să prezentăm oaspeților noștri orașul Arad. Turul de oraș a început cu Primăria Arad și s-a terminat cu Palatul Cultural. O surpriză foarte plăcută ne-a fost oferită de ghidul nostru în acest tur, unul dintre inițiatorii proiectului Arad Free Tours. Un tânăr de 17 ani, elev la un liceu din Arad, foarte bun vorbitor de engleză și, mai ales, foarte bun cunoscător al orașului. În plus, un excelent povestitor. Colegii noștri au fost interesați de tot ceea ce au văzut și au pus multe întrebări la care am încercat (și cred că am reușit) să răspundem. Un articol despre turul de oraș a apărut pe specialarad.ro și poate fi citit aici.


În timpul primei întâlniri a profesorilor, s-au derulat următoarele activități pregătitoare:
- stabilirea calendarului întâlnirilor care vor avea loc în cadrul proiectului
- definirea stereotipurilor (prejudecăților) pentru fiecare națiune
- proiectarea câte unui set de zece enunțuri care urmează a fi administrate unor grupuri-țintă
- stabilirea modalității de măsurare și interpretare a datelor obținute (s-a optat pentru scala Likert)
- proiectarea site-ului proiectului
- stabilirea conținutului pe care trebuie să-l aibă blogurile fiecărei echipe de proiect
- proiectarea unui chestionar inițial
- definirea grupurilor-țintă: elevi, părinți, profesori, personal administrativ
- stabilirea dimensiunilor grupurilor-țintă
- stabilirea responsabilităților fiecărei echipe de proiect
- lecții susținute de profesorii oaspeți la clasele a Xa A și a XIIa A.







Câteva imagini din timpul întâlnirii pregătitoare a proiectului:







Un articol despre întâlnirea transnațională de la Colegiul Economic Arad a apărut pe aradon.ro. Articolul poate fi citit aici.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu